Hemma hos Sven och Elma på Storforsvägen 46

Hemma hos Sven och Elma Lindqvist på Storforsvägen 46. Min pappas äldre bror och hans fru. Väderkvarnen som syns på bilden, har troligtvis Arvid Öberg på Innimarksvägen i Hortlax tillverkat. Han gjorde en liknande kvarn till mina föräldrar också. Elma dog 1993 och Sven 2004. Jag och två av mina kusiner, Britta och Rigmor fick ärva huset och alla de saker som vi var intresserade av. Bilden togs gissningsvis någongång på 70-talet. Farbror Sven hade den förmågan att han kunde få folk att skratta. Han var en farbror med glimten i ögat. Barnen i kvarteret kallade honom för "farbror-snäll". Tyvärr så fick Sven och Elma inga egna barn. I slutet av sin levnad så sa han en gång till mina föräldrar: Det känns som om Roger vore min son. Vilket gjorde att min mamma replikerade: Vi delar på honom. Han är vår och han är din.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0