Pitepalt på menyn

Palten väntar på middagsgästerna.
 
Klockan 15.00 började Elisabeth med palten. (Jag skalade potatis).
 
Klockan 16.30 kom gästerna. Alla de mest käraste satt omkring köksbordet: Andreas, Carro, Linda, Daniel, Jannice, Robert, Max, Malte, Loke samt Elisabeth (paltmakerskan) och Roger (potatisskalaren). Norah stannde hemma med sina kompisar. Alla utom jag och hustrun, kom direkt från sina respektive jobb.
 
Till höger vid diskbänken, Elisabeth, som gör världens godaste Pitepalt. Tänk så tacksamma vi känner oss över att ha de nära och kära runt omkring oss. Vi bor alla nära varandra, och älskar dem alla.
 
Palt- och fläskfotograf: Roger Lindqvist. (Jag åt en palt. I 25-30-årsåldern åt jag som mest tre pitepaltar på raken).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0