Sommaren 1963

 
Hemma hos farmor och farfar sommaren 1963. Farfar Amandus sitter tryggt tillbakalutad i sin stol. På min mammas knä sitter min kusin Åsa Dagbro från Gällivare. Till höger står jag bredvid min pappa och vinkar glatt åt fotografen. Jag skulle fylla sex år i september det här året. I mina farföräldrars hus bredvid Hortlaxvägen, bodde även mina morföräldrar. Amandus och Hanna Lindqvist på bottenvåningen, Sanfrid och Beda Lundgren i en lägenhet ovanpå. Den som tog bilden med sin lådkamera, var farbror Åkes särbo, Dagmar Lamberth-Karlén. Dagmar hade sitt jobb på Hotell Tuna i Piteå. Dagmar, som hade sina rötter i Skellefteå, bodde på Bryggargatan i Piteå. Hon körde en gul Skoda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Kul att se, härligt kort.
När jag var liten, tyckte jag de var så långt till Piteå. Jag somnade väl i bilen ibland och frågade när jag vaknade är vi i "Snöre" nu? Vilket skulle vara Töre.
Hälsningar Åsa

2019-06-22 @ 16:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0