Bilutflykt sommaren -64

På bilutflykt sommaren 1964 i Långträsk. Vid bordet fr v farbror Åke, min pappa John, t.h. min mor och jag. Jag dricker Merry på bilden. Åkes särbo Dagmar Lamberth-Karlén tog bilden. Min fars blå bubbla ses t.v. Dagmar och Åke körde en gul Skoda. Dagmar körde, Åke hade inget körkort. På bordet syns Åkes vita transistorapparat. Dagmar jobbade på Hotell Tuna på Storgatan i Piteå. Farbror Åke jobbade vid sågverket i Munksund. Min far vid Wallboardfabriken i Piteå, min mor var hemmafru. Själv skulle jag börja årkurs 1 vid Sörbyskolan i Hortlax i augusti samma år. Den 26 september det här året fyllde jag sju år. Intresset för musik och trummor hade redan börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0