Den svenska synden på Viaplay

På Viaplay visas just nu dokumentären Den svenska synden, som handlar om porrkungen Berth Milton jr. De tre första delarna har jag sett, och det är en rätt märklig historia som TV-tittarna får sig till dels. Jag skall inte fördjupa mig i historien, det enda jag vill säga är att filmmusiken är komponerad av Tobias Hylander, Stockholm, som tillsammans med sina föräldrar, Ingrid och Nippe och sina två syskon bodde grannar med oss i Övremarken i Hortlax under senare delen av 70-talet. Mamma Ingrid var barnpsykolog och pappa Bengt "Nippe" Hylander var civilingenjör på utvecklingslabbet på dåvarande ASSI i Piteå. Jag har genom åren sett Tobias namn även skymta fram i andra filmproduktioner. Bland annat i filmen Vinterviken. Det går bra för den fd hortlaxaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0