"Det goda våldet"

Det är verkar vara svårt för somliga att ta in, att det även existerar vänsterextremism här i landet. Ett bra exempel på detta är AFA. Gatustensvänstern kallar sitt våld för "det goda våldet". Inget våld är acceptabelt, vare sig det kommer från höger eller vänster. Läs gärna Gunnar Utviks bok om (V)änsterns svarta historia. Det visas flera dokumentärer varje vecka i olika TV-kanaler som behandlar Hitler och det andra världskriget, vilket är bra. Men sänd även någon dokumentär om det fasansfulla lidande som även kommunismen orsakade. Lenin och Stalin dödade fler människor än det Hitler åstadkom.
 
I skolan fick vi lära oss allt om nazismen. Nära på ingenting om kommunismen. Jag har under hela mitt vuxna liv undrat varför. Var det månne en tanke bakom? Därför fick jag själv ta reda på allt det där som endast var en vit fläck på historiekartan. Läst har jag gjort. Och den grymhet som även det kommunistiska styret orsakade, talas det nästan aldrig om. Historien kommer därför att halta. Både CH Hermansson, Lars Werner och Lars Ohly har hyllat den äktröda kommunismen. Jag kan även tillägga att så har även Jonas Sjöstedt gjort. Här kan jag även lägga till en viss Gudrun Schyman. Vid Josef Stalins bortgång, 1953, så höll CH Hermansson enn hyllningstal till denna groteska diktator. Lars Ohly har så sent som för nåt år sedan kallat sig för kommunist. Häpnadsväckande! Varför skriver inte en enda journalist artiklar om detta? Kan det vara så, att större delen av våra journalister också är kommunister? Det tål att tänka på.
 
Korrespondenten Kjell-Albin Abrahamsson, berättade att när han började på SVT 1970 så var alla hans kollegor kommunister. Dock icke Abrahamsson själv. Janne Josefsson har också vittnat om hur det såg ut i TV-huset i Göteborg. Alla, hängav sig åt kommunismen. Det gick så långt, att efter att Josefsson hade gjort ett program om högerextemism, vilket både cheferna och kollogorna hyllade, så blev det tvärstopp när han även ville göra ett grävande reportage om vänsterns radikala grupper. Cheferna ifrågasatte hans idé. Så småningom gav dem med sig.
 
Sverige är ett demokratiskt land... eller?
 
Roger Lindqvist  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0