Familjen Öhlund - Hortlax /1968

 
I det gula huset vid Hortlaxvägen bodde under min barndom, Hilding Öhlund f. 1907-03-15 d. 1968-02-22 och hans hustru Agnes f. 1907-10-18 d. 1994-07-09. Hilding och Agnes är farföräldrar till sångaren Patrik Öhlund som även setts i TV i bl a "Sikta mot stjärnorna", "Idol" och Fame Factory". Patrik började sin sångkarriär vid 16-årsålder, och var en tid med i dansbandet Zanders från Piteå.
 
Hilding Öhlund, är bror till Linus Öhlund, Elisabeths farfar. Det finns en hockeydomare som också lystrar till namnet Linus Öhlund. Linus den yngre. Patrik är tremänning till Elisabeth. Hockeydomaren Linus är tremänning till våra tre söner. En av Hilding och Agnes Öhlunds söner, Åke, var på sin tid en mycket duktig fotbollsspelare i Storfors AIK.

Kommentarer
Postat av: Max Johansson

Hej Roger!
Tänkte kolla med dig om du hade varit öppen för att dela med dig av lite info om Hilding & Agnes? De är båda släktingar till mig, så det hade varit kul att höra om dem :)

2021-12-14 @ 02:42:39
URL: http://maxj.blogg.se
Postat av: Roger

Hej Max! Hilding Öhlund var bror till Linus Öhlund som är/är min hustrus farfar. Släkten kommer ju från Arvidsträsk. Hildning var far till bl a Thore Öhlund som bodde på Innimarksvägen i Övremarken och vars son som hette Kurt ingick i det gäng av barn som jag umgicks med. Jag minns Hilding och Agnes från då jag var barn, inte mer än så.

2021-12-14 @ 17:59:12
Postat av: Max Johansson

Tack för informationen!

Det var mer än jag visste sedan tidigare :)
Hilding och Agnes är mina farfars farföräldrar, så det hade även varit kul att veta om det finns några foton på dem tillgängliga att ta del utav?

Mvh
Max Johansson

2022-01-11 @ 20:33:38
URL: http://maxj.blogg.se
Postat av: Max Johansson

Tack för infon! Det var mer än jag visste sedan tidigare :)
Hilding och Agnes är mina farfars farföräldrar, så det hade också varit kul att se om det finns några foton tillgängliga på dem som man kan ta del utav?

Mvh
Max Johansson

2022-01-11 @ 20:37:10
URL: http://maxj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0