Gillar och ogillar

Jag gillar inte extremister! Vare sig de är vänster eller höger. Jag gillar inte heller radikaliserade islamistiska extremister/terrorister. Jag ogillar när en kultur försöker kväva en annan.
 
Jag gillar ordning och reda, och en fredlig värld och omgivning. Jag gillar respekt mellan människor. Jag gillar även jämlikhet mellan män och kvinnor. Jag gillar helt enkelt lugnet. Lösningen till de många oroshärdar som finns, både härhemma som utomlands heter kort och gott SUNT FÖRNUFT. Om jag försöker köra min Toyota utan bensin, är det ett tecken på allvarlig brist på (just det) SUNT FÖRNUFT.
 
Med ett klart tänkande och äkta och stor medvetenhet och verklighets-förankring, löses många problem. Tyvärr så saknas många av mig uppräknade komponenter både hos folkvalda politiker som hos de vanliga människorna. Just för tillfället ser jag inget ljus i mörkret.
 
Roger Lindqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0