Mor och far

Igår tisdag satte jag och Elisabeth blommor på mina föräldrars grav på Hortlax kyrkogård. Den 4 juni 2019 har det passerat 14 år sedan min pappa somnade in. Min mamma gick bort den 19 februari 2018. När jag idag konfronteras med olika saker i livet, brukar jag tänka; undrar hur mamma och pappa skulle ha gjort i den speciella situationen. Nu när våren är här, och fåglarna börjar bygga sina bon, tänker jag speciellt på min far. Han älskade nämligen våren, han njöt i fullaste drag. Om han satt ute en vårdag med en kopp kaffe och en mazarin, ja, då var han den mest förmögna personen i hela världen. Så fanns min omtänksamma mamma ständigt runt omkring. Alltid på språng för att leverera och servera sina nära och kära. Daniel, en av våra söner sa en gång om sin farmor: Jag har aldrig sett farmor arg. Inte jag heller, inflikade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0