När kommer TV-debatten om klimatfrågan?

Om det är nåt jag inte riktigt förstår, så är det varför endast en linje uppmärksammas i klimatdebatten. Jag undrar även varför representanterna från de båda sidorna aldrig debatterar ansikte mot ansikte, som är det brukliga i en demokrati. Det vore högst intressant att se och höra Greta Thunberg  diskutera klimatproblemet med klimatforskare, till exempel i en direktsänd TV-debatt, där det inom forskningen finns många med en avvikande åsikt. Som det råder för tillfället, så pratar dem förbi varandra i mångt och mycket. Att Greta besöker påven mm eller talar inför stora massor i bl a Danmark, ger mig inte så värst mycket. Vi vet ju alla hur det brukar vara inför ett politiskt val, där medborgarna kan följa debatternas heta vågor via televisionen. Ett bra exempel är ju det som händer just nu inför EU-valet. Jag tror många skulle uppskatta detta upplägg. Åtminstone jag.
 
Roger
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0