Piteå Socialdemokratiska Partikrets /1968

Piteå-Tidningen ¤ Onsdag 13 mars 1968
 
Eftersom nästan alla Pitebor var och är socialdemokrater, så passar den här annonsen rätt bra att publicera. Kommunalrådet Olle Wiklund klarade av jobbet bra på egen hand. I dag har vi två kommunalråd och har så haft i många år. Posten delas av en man och en kvinna. Rättvisa måste vi ha. Helena Stenberg och Anders Lundkvist är namnen. Anders spelade med i kommunala musikskolan samtidigt med mig. Jag har ett minne från ca 1975 då jag och Anders bestämde oss för att gå på konsert i Christinasalen hemma i Piteå. Vad var det då som lockade oss? Jo, Jerusalems symfoniorkester. Jag tror att vi även besökte en konsert i Norrfjädens kyrka för att lyssna på Svend Asmussen, Putte Wickman och Ivan Renliden. Scaffel Pike och Gösta Linderholm var vi också och lyssnade på i Christinasalen. Förutom posten som kommunalråd, så spelar Anders Lundkvist saxofon i Roxy storband. Han var även dansmusiker under 70-talet i det lokala bandet Ruter Fem. Anders är en skärpt kille.
 
Roger 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0