Frukost på altanen, våren 1977

Mina föräldrar äter frukost på altanen hemma i Hortlax. Till höger hänger mina scenkläder på vädring. Den svarta skjortan och de kycklinggula byxorna och västen hade vi i Rolf Åhmans orkester.
 
Jag tror att det var mannagrynsgröt som serverades den här vårmorgonen. Min mor var 48 år på den här bilden. Min far 54. Själv så var jag 19 år och skulle fylla 20 den 26 september.
 
Eftersom det fanns tre tallrikar så satt nog även jag vid bordet. Våren var min pappas favoritårstid. Takdroppet och fågelsången var som ljuv musik i hans öron. Sommaren tyckte han också väldigt mycket om. Man känner en ofantlig saknad när man ser bilderna av mor och far. Transistorn stod på som vanligt, det kan hända att det var Hasse Tellemar som serverade radiolyssnarna "Ring så spelar vi".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0