"Hej farfar, jag har tappat en tand!"

För ca en timme sedan ringer det på min mobil. Det är barnbarnet Malte.
    - Hej farfar, vet du vad, jag har tappat en tand. Du måste berätta det för farmor också. Jag har redan ringt mormor och morfar och berättat det. Jag har ringt pappa också. Det blödde litegrann. Nu har jag lagt tanden i en ask, sen så kommer tandfen. Glöm inte nu att säja det till farmor att jag har tappat en tand. Jag har två tänder till som jag håller på att tappa.
    - Vi har julpyntat idag, och jag har fått en julgran i mitt rum.
 
Det är nog det bästa nyheter som jag hört på mycket länge. Älskade Malte!
 
Farfar o farmor

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej !
Ja lösa tänder har jag lite erfarenhet av. Dottern Åsa hade två lösa tänder i munnen som hon gick o vickade på när vi var inne på ICA där vi bor , när vi skulle betala frågade Åsa den barska ,äldre damen som satt i kassan :- Har du lösa tänder ?? Nej det har jag verkligen inte snäste hon tillbaka , hon trodde förstås Åsa menat löständer. Jag stod som ett fån och fick inte fram ett ord. Sen handlade vi på Konsum närmaste tiden.
Trevligare var det när yngsta dottern Mimmi fick en lös tand för första gången , hon hade ju sett sina storasystrar tappa tänder o undrade när det skulle bli hennes tur.
Men plötsligt en morgon hördes rop från hennes rum :- Jag har en lös tand , jag har en lös tand ! Åhhhh , det här är den lyckligaste dagen i mitt liiiiiiiv !
mvh Tomas

2019-11-27 @ 11:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0