Tankar vid ett köksfönster

 
    - Tänk, vad åren gått fort, konstaterar min mor där hon sitter vid vårt köksfönster, medan hon sveper en drömmande blick ut över vår tomt.
    - Det är ju inte så länge sen som jag och John bodde här. Ja, kära nån vart tog allt egentligen vägen?
 
Mamma är fyllda 80 och då och då låter hon tankarna och minnena ta henne tillbaka till en värld som inte finns längre, då barnen var små och allt var så mycket annorlunda. Jag ser att det brinner ett ljus av uppriktig längtan i hennes ögon, blandat med ett stänk av vemod i hennes hjärta.
 
------------------------------------------
Den här lilla historien publicerade jag på bloggen den 28 augusti 2009.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0