THE LOLLIPOPS

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej !
Lollopops kommer man ihåg från 60-talet och tio i topp.Deras låt "Do you know" lät otroligt mycket som Beatles utan att vara Beatles.Väldigt unga killar var det ju också , visst önskade man att man var en av dem. Kollade lite på internet ,fick reda på att endast Torben är i livet idag av originaluppsättningen , Paul o Jörgen blev bara drygt 50 år tråkigt nog .
Kom att tänka på ett annat band , Noice , där grabbarna var väldigt unga när dom slog igenom ,sångaren Hasse Carlsson var jämngammal med min lillebror

2019-11-05 @ 16:47:36
Postat av: Tomas

Sångaren Hasse Carlsson var jämngammal med min lillebror , född 1965 , otroligt att man kan var så duktig när man är bara 15 år tänkte jag när jag såg Måndagsbörsen 1980. Det programmet har varit borta , men nu hittats och kan ses på youtube , kul att se efter 39 år måste jag säga. Tyvärr fastnade Noice grabbarna Hasse och Freddie i knark-träsket , ingen av dem blev 40 år gammal. Tragiskt är bara förnamnet.
mvh Tomas

2019-11-05 @ 16:54:51
Postat av: Roger

Vi mötte grabbarna i Noice på Björknäsparken i Boden sommaren 1980. Vi spelade dansmusik och Noice uppträdde på utescenen under kvällen.

2019-11-05 @ 18:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0