Hemma hos mamma

 
Fredagen den 2 oktober 2015 var en dag med mycket blåst. Den dagen besökte jag min mamma på Hortlaxgården. Det blev som det brukade, kaffe och gofika. Sen så tittade vi på några bilder, mamma och jag. En av bilderna, den som hon håller upp, togs i deras husvagn på campingen i Ladrike någon gång i slutet av 80-talet.
 
Min far såg rätt så tunn ut på bilden. Han hade fått veta att det fanns en fläck på hans ena lunga. Eftersom han hade jobbat i många långa år på boardfabriken i stan, i en rätt så rökig miljö, så åkte han till Bodens lasarett för provtagning. Det visade sig senare att den där fläcken började minska eftersom. Det hände inget allvarligt. Min pappa hostade väldigt mycket, även om hostan blev bättre när han slutade jobba. Pappa hann vara pensionär i 22 år innan han avled 2005.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0