Sverige har aldrig varit tryggare?????

¤ Man svårt skottskadad i Hökarängen.
 
¤ Kvinna attckerad av okända män.
 
¤ Väktare överfallna i Rinkeby - en skjuten
 
¤ Man sköt mot polisen
 
¤ Man svårt misshandlad och bortförd i bil - två gripna
 
¤ Äldre par mördades mellan hemtjänsbesök - dubbelmord
 
¤ Två rån i stadsdelen Limhamn i Malmö
 
¤ Stort antal bilar satta i brand
 
¤ Kvinna död i Surahammar
 
¤ 14 döda i skjutningar i Stockholm i år
 
¤ Mord i Piteå
 
¤ En gripen efter väpnat rån
 
¤ Väpnat rån i Svedala
 
¤ Explosion i Malmö
 
¤ 15-årig pojke högg ner två män i Svedmyra
 
¤ Två knivrån i centrala Göteborg
 
¤ Polisen söker skytt efter skott i Stockholm
 
¤ Överfallsvåldtäkt
 
¤ Man skjuten under natten
 
¤ Två gripna efter våldtäkt
 
¤ 50 kriminella gäng i Stockholm
 
¤ Kvinna slet sönder öra på sitt offer
 
¤ Man misstänkt för mord på sin fru i Skåne
 
¤ Man sköt på restaurang i Södertälje
 
¤ Man knivhuggen i Solna
 
¤ Kvinna överfölls under joggingtur
 
¤ Man misshandlad och skuren i Sollentuna
 
¤ Tiotal personer i bråk i Malmö med tillhyggen
 
¤ Mamma misstänkt för mord på 4-årige sonen
 
¤ Man anhållen för mord
 
¤ Man svårt skadad i bråk
 
¤ Man misshandlad i Örebro
 
¤ Ex-make dömd till livstid för hedersmord på Kim
 
¤ Skottskadad person förd till sjukhus
 
¤ Person skjuten i bostadsområde
 
¤ Kvinna misstänks för skott på balkongen
 
¤ Knivhöggs i låret
 
¤ Rån i centrala Göteborg
 
¤ Ung kvinna våldtagen i Malmö
 
¤ Kraftig ökning av klockrån
 
¤ Detonation i Botkyrka
 
¤ Två gripna efter hot mot väktare
 
¤ Tonåring knivskuren i Sollentuna
 
¤ Man anhållen för mord i Gävle
 
¤ Kvinna överfallen av okänd man
 
¤ Rån i Uppsala
 
¤ Kvinna överfallen i Landskrona
 
DET RÄCKER NU!
 
Ovan ser ni de rubriker som fanns i Aftonbladet de sista dagarna i september samt några dagar in oktobermånad 2019. Det fanns ännu mer, men jag orkade inte skriva längre än så här.
 
För några månader sedan höll Ulf Sterner på att bli överfallen av några afghanska killar. Sterner berättade själv öppet om händelsen. Jag i min tur nämnde det på min fb-sida vilket fick en sk "vän" att bli fly förbannad på mig. Innan han tryckte på deleteknappen så sa han dessa sista ord: "Jag orkar inte längre!" Det är väl detta som brukar kallas för självförnekelse? Här passar även ett annat uttryck bra in: "Skjut inte på budbäraren".
 
"SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE ÄN NU" ett berömt citat som jag tror kom ur Magnus Betnérs ståuppmun. Jag vet att Henrik Schyffert också brukar säga samma saker. Icke att förglömma den regering som sitter på sina ändalyktor och förnekar det mesta av det som händer. Kjell Bergkvist och många av hans kompisar har sagt detsamma. Tror väl jag det, när aktören Bergkvist bor i Thailand halva året.
 
"SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE"
 
Roger Lindqvist har aldrig varit OTRYGGARE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0