Lördag 12 januari 1974

Vikarierade som trummis i Rolf Åhmans igår på Travrestaurangen "Spiltan" i Boden. Deras ordinarie trumslagare Mats Pettersson var borta på ett jobb. Det var mer än fullsatt i danslokalen. Gaget jag fick var 290 kr. Rolf Åhmans hustru Britt var där också. Rolf och Britt skjutsade hem mig i sin svarta merca till Hortlax. Det var jättetrevligt, och härligt att spela. Mats är tillbaka redan ikväll när Rolf Åhmans spelar på Bergnässkolan i Bergnäset i Luleå.
 
Erik Lundberg, som är trummis i Kjell-Bertils var på dansen igår. Han kollade in mina Ludwig Vistalite trummor extra noga. Han kom t.o.m. upp på scenen för att prova dem efter dansens slut. Varje gång han dansade förbi under kvällen gjorde han tummen upp. Erik köpte sina Ludwig förra året. Det gjorde ju jag också.
 
Roger
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0