Mer Pitepalt till folket!

 
Det var himmelskt att jag gifte mig med Elisabeth. Hon är inte bara stabiliteten i mitt liv, hon kan även laga mat så det stänker om det. I dag gjorde vi (jo jag var med på ett hörn, jag skalade potatis) naturligtvis Pitepalt. Först kom Daniel och Linda. Nån timme därpå så anlände Robert, Jannice och Max. Jannice kom med en vacker blombukett och med en stor kram till Elisabeth. Den här gången kunde inte Andreas, Caroline, Norah, Malte och Loke komma. Efter att "paltschvimen" (paltkoma) var avklarad, så åkte jag och Andreas till soptippen med en massa bråte.
 
Man håller nämligen att byta fasad och ett fönster hos familjen Lindqvist/Pettersson. Brorsan Robert är snickarkunnig så han hjälper sin storebror bonden. Tänk en sådan fin familj man har. Vi är icke blåblodiga, det egna röda blodet är inte dumt det eller. I natt så sover Malte över hos sin farmor och farfar i den kungliga sviten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0