"Utan mjölk mitt liv går vidare"

Roger + mjölk = Sant!
 
För några år sen så var jag tvungen ta en paus från allt mjölkdrickande, pga magen sa stopp. Jag som älskat kall mjölk sedan barndomen. På en turné i Jugoslavien 1976 drack jag varm getmjölk på en bar vid Adriatiska havet. Jag minns att jag i samma stund som jag svepte den, hörde jag ordet USCH i bakgrunden.
 
Idag dricker jag mjölk igen. När jag för en stund sedan åt gröt med mjölk så kom en text i mitt huvud. Jag gjorde helt enkelt en kort travesti på Agnetha Fältskogs "Utan dig mitt liv går vidare".
 
Melodin "Utan dig mitt liv går vidare"
 
Utan mjölk mitt liv går vidare,
utan mjölk jag kan ej fatta än,
att jag måste mjölkfri gå,
utan dig blir himmel så grå
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0