Besök på "Vallen" ("Hällen") i Svensbyn

 
Idag onsdag åkte jag, Elisabeth och Gerd till Vallen i Svensbyn.
 
 
Min syster Gerd och min hustru Elisabeth.
 
 
Sommaren 1966 gjorde Gerd och hennes kille Henning också ett besök på Vallen eller "Hällen" som vi brukade säga i min familj. Bilden pryder idag en informationsskylt där Gerd står bredvid den gamla tvättstugan. Henning tog bilden. Gerd och jag är ättlingar till kvarnägaren och mjölnaren Jonas Jonsson (1865-1938) eller "Kvarn-Jonsson" som han också kallades. Jonas kvarn fanns lite längre ned på vägen, men den är borta sedan länge. Jonas Jonsson var våran mormorsfar.
 
 
Gerd sommaren 1966, idag 54 år senare stod hon på samma plats.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0