Kaffe hos mamma /2008

 
Tiden rusar iväg skoningslöst, man blir äldre, och människor som stått mig nära försvinner. Då den här bilden togs så hade min pappa varit död i tre år. Efter 58 år tillsammans så blev mamma lämnad ensam. Tur var ju då att vi fanns runt omkring. Tre år därefter avled min systers särbo Stig-Arne 69 år gammal. Jag hittade honom död i hans lägenhet på eftermiddagen den 23 november 2011. Året därpå så flyttade mamma till ett äldreboende i Hortlax. Samma år sålde vi vårt hus där vi hade bott i 30 år. Yngsta sonen tog över. Den 19 februari avled mamma i sin säng på sitt boende. Någon vecka efteråt gick min moster bort. Ännu en moster dog ca ett år därefter. Några av mina kusiner är också avlidna. Glädjande är då att vid sidan av det tråkiga så kommer glädjebesked om nya fina barnbarn. Ett av dem heter Mateo. Han hälsade på sin farmor och farfar igår. Samma gjorde Mateos kusin Malte. Häromdagen så övernattade både Malte och hans bror Loke hos oss. Det är dessa stunder som får mig att glömma det tråkiga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0