Mamma och morfar

 
Min mor och min morfar på altanen hemma i Hortlax onsdagen den 23 juni 1982. Fredagen den 25:e var det midsommarafton. Den 21 juli det här året fyllde min morfar 83 år. Han bodde fortfarande kvar i sin lilla lägenhet på Hortlaxvägen i byn. I slutet av augusti det här året flyttade mina föräldrar till Kanalagatan i Öjebyn. Efter 25 år på den här platsen så sålde mina föräldrar huset till mig och Elisabeth. Vårt första barn kom till världen den 13 februari 1982. Vi tyckte det kändes skönt att flytta från våran trea på Furubergsvägen i Munksund till en mer öppen och barnvänlig plats med en rätt så stor tomt och en närliggande skog. I dag bor yngste sonen med sin familj där mitt föräldrahem fortfarande finns kvar.
 
Min morfar avled den 29 mars 1989 fyra månader före sin 90-årsdag. Jag saknar honom fortfarande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0