Mamma och pappa /2001

 
En gång hörde det här till vanligheterna. Mina föräldrar kom ofta på besök i sin Nissan Stanza 86:a. Lika ofta hälsade vi på hemma hos dem på Tolvmansvägen i Bergsviken. Vi åt många middagar ihop. Både härhemma som hos mina föräldrar. Vi firade många högtider tillsammans, jul, nyår, midsommar ja allt som kunde firas gjorde vi tillsammans. Under de åren som mor och far hade sitt husvagn i Ladrike så möttes vi flera gånger varje vecka. Deras första husvagn var ett SMV det andra ett SOLIFER.
 
När barnen började sina sommarlov och examen var klar uppe i Hortlax kyrka, då hände det att far och mor kom med tårta till oss alla. När våra söner tog studenten så hände samma sak: tårta och presenter. När min far slutade köra sin älskade GPX 686 då åkte vi ut i våran bil till olika utflyktsmål. I baksätet satt mamma och pappa med ett belåtet leende på munnen. I fikakorgen fanns pappas oväderliga kaffetermos samt Elisabeths nybakade bullar. Det har nu passerat 15 år sedan pappa gick bort. Mamma har varit död i drygt 2 år. Jag saknar dem varje dag som går. Våra söner brukar titt som tätt föra sina farföräldrar på tal.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0