Hemma hos Gösta och Malin julen 1970

 
Julafton 1970 var vi församlade hos Malin och Gösta Lidman i Blåsmark. Malin var min moster och Gösta hennes man. Deras två söner Kent och Lars-Eric. Jag trivdes jämt när vi besökte deras hem i Blåsmark. Den här julen så satt vi och åt julmiddag i deras stora kök. Den här kvällen för 50 år sedan fanns alla nära och kära på plats. Min moster Linnéa Dagbro med make Olle och döttrarna Åsa och My. Moster Elly Nilsson med maken Sune och sonen Robert. Min morfar Sanfrid Lundgren. Mina föräldrar John och Maj-Gerd Lindqvist, jag, min syster Gerd och hennes kille Henning Höglund. Göstas moster Hilma fanns också med. Till höger vid den öppna dörren skymtar jag fram med min kamera i handen.
 
 
I morgon på julafton så fyller den här bilden 50 år.
 
 
Gösta och Malin Lidmans hus i Blåsmark vintern 1973. Gösta hade ett jordbruk med både får och kossor.
 
 
Samma hus sommaren 1976. Det här året firade vi också julen hos Gösta och Malin. Min första färg-tv såg jag hos Gösta och Malin. Tror det var 1969-70? Idag så är de flesta av de äldre borta av dem som jag firade julaftonen 1970 med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0