Lilla mamma

 
Om det hade varit tekniskt genomförbart, så hade jag vandrat in i den här bilden, för att sätta mig ner och umgås med min mamma. Vi hade druckit vårt kaffe, njutit av de bullar och kakor som alltid fanns tillhands vid mina besök. Och som vanligt hade min mamma naturligtvis sagt: "Ta en kaka till Roger. Jag har karameller också."
 
Det här var min mors sista jul i sin lägenhet på Tolvmansvägen i Bergsviken. Efter 22 år på samma adress, så blev det dags att under sommaren 2012 flytta till ett äldreboende. Sex år efter min fars bortgång. Mamma var en gladlynt person, som alltid hade nära till skratt. Men stunderna av allvar blev fler. Det hela kan beskrivas med ett enda ord: SAKNAD.
 
Saknar dig morsan så det gör ont i hjärtat. Pappa likaså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0