Nyårsaftonen 1968

 
Pappa och jag vid vårt köksbord. Flaskan som ses på bordet var inköpt på Tempo i stan och var alkoholfri. Men vi låtsades ändå att det var en flaska champagne. Mamma tog bilden med min instamatic. Under kvällen så var mamma och pappa bortbjudna hos farbror Gunnar och faster Aina som bodde grannar med oss i Övremarken. Min morfar Sanfrid höll mig sällskap under årets sista timmar. Morfar var då 69 år gammal. Jag hade börjat i 4:e klass i Centralskolan i Hortlax. Min lärare hette Gunnar Sundén, som jag hade stor respekt för.
 
Jag hade börjat spela trummor en gång i veckan i skolans musiksal. Trumläraren hette Curt Nilsson som sedermera blev rektor för Piteå kommunala musikskola. 1983 ringde Curt till mig och ville att jag skulle vara trumlärare i musikskolan. Jag tvekade, och tackade så småningom nej. Men jag kände mig glad över att han hade frågat mig. Jag minns att han sa: "Jag vet din kompetens, du kan det här." Tack snälla Curt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0