Dans

 
En gammal nöjesannons som jag inte vet det exakta årtalet på. Gissningsvis sen 20-tal tidigt 30-tal? Mannen med efternamnet Nordling är jag släkt med på min mormors sida. Kan vara Karl Nordling? Det fanns ännu en Nordling som spelade dragspel. Personen med Sandberg som efternamn är jag inte säker på, en vild gissning kan vara spelemannen Hjalmar Sandberg som blev väldigt uppmärksammad i slutet av sin levnad, med bl a ett besök i Bosse Larssons Nygammalt. Hjalmar som trakterade fiol, hade i många år en keps på sig där det stod "LBC" (Lastbilscentralen). Om jag nu minns rätt. Som sagt, en gissning.
 
En moster till min mamma berättade att det fanns ett "danskapell" under namnet Nordlings som brukade spela upp till dans i byarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0