"Jag har köpt en ny kamel"

Hustrun kommer in genom dörren efter ett besök på den närliggande ICA-butiken. Hon går in i köket och packar upp varorna. Då hör jag henne säga: "Jag har köpt en ny kamel!". Konstigt tänker jag, har ICA-Lundmans börjar sälja kameler. Och nästa tanke var hur ska vi rymma en kamel i lägenheten. Möjligtvis på balkongen, men vad kommer hyresvärden att säga.
 
När mina tankar har tagit time out, och hjärtat slutat dunka i schottistakt, så ropar jag till henne: "Menar du att vi har en kamel att ta hand om". Det är då som tystnaden lägrar sig från golv till tak. Efter några sekunder kommer svaret: "KAMEL... vilken kamel, jag köpte KANEL".
 
Min lomhördhet har återigen visat sig från sin absolut sämsta sida. Mina 52 år som trumslagare har tagit ut sin rätt.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0