Årets svensktoppsmelodier 1967

 
¤ EN SÅNG EN GÅNG FÖR LÄNGE SEN - JAN MALMSJÖ - 33 veckor
 
¤ I NATT JAG DRÖMDE - HEP STARS - 17 veckor
 
¤ JAG HADE EN GÅNG EN BÅT - ANN-LOUISE, FRED & CORNELIS - 15 veckor
 
¤ MARIA MIN VÄN - LARRY FINNEGAN - 15 veckor
 
¤ KVÄLLENS SISTA DANS - LARS LÖNNDAHL - 14 veckor
 
¤ DET ÄR SÅ SKÖNT - STEN & STANLEY / STEN NILSSON - 12 veckor
 
¤ JAG TROR PÅ SOMMAREN - MATS OLIN - 12 veckor
 
¤ NÅNSTANS NÅNGÅNG - COUNTRY FOUR - 11 veckor
 
¤ DU SKA TRO PÅ MIG - SVEN-INGVARS - 11 veckor
 
¤ DET FINNS INGENTING ATT HÄMTA - ANNA-LENA LÖFGREN - 11 veckor
 
¤ DEN GAMLA VANLIGA VISAN - JAN MALMSJÖ - 11 veckor
 
¤ MOT OKÄNT LAND - HEP STARS - 11 veckor
 
¤ DEN SISTA VALSEN - SVANTE THURESSON - 11 veckor
 
¤ SÅ SKIMRANDE VAR ALDRIG HAVET - LILL LINDFORS - 11 veckor
 
 
Söndagen den 31 december 1967 kom den då 82-åriga Julia Caesar in på Svensktoppen med "Annie från Amörka". Där låg hon kvar i två veckor som bäst på en 7:e plats. Hon väckte sensation på grund av sin höga ålder. Inspelningen gjordes i oktobermånad samma år på skivmärket ODEON. Sven-Olof Walldoffs orkester ackompanjerade. Låten hette i sitt original "The Yankee Doodle Boy".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0