Bekymrad

Bekymrad är endast förnamnet till det som just nu utspelar sig inför våra ögon. Jag tänker då på alla dessa hemska sprängningar som håller många människor i skräck. Att ingen har dött är för mig en ren gåta. Och jag hoppas innerligt att ingen hinner dö innan vi fått ordning på det hela. OM det nu blir ordning vill säga.
 
I gårdagens Expressen i en krönika signerad "Ledarredaktionen" läste jag detta, jag citerar:
 
När experter försöker hitta paraleller till den kraftiga ökningen av sprängdåd i Sverige är det också i krigszoner de hamnar. Man får nog gå så långt som till Afghanistan om man ska försöka hitta en liknande situation, sa Henrik Häggström, senior-analytiker på Försvarshögskolan till TV4 i november.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0