Grattis, Tosse!

 
Idag på pilsnerfimens egen dag, infaller även skådespelaren Thor Modéens födelsedag. När jag är i Stockholm brukar jag göra ett besök på hans grav på Adolf Fredriks kyrkogård. Artikeln här ovan, publicerades i Piteå-Tidningen måndagen den 21 augusti 2006. När jag på allvar började skicka in mina handskrivna manus på PT:s redaktion, så gjordes alltid ett litet förord, en presentation av det jag skrev. Något som jag tyckte var smått besynnerligt. Artikeln kunde ju prata för sig själv, mitt namn kom alltid med i förordet. Senare efter mitt bombardemang av historier så presenterades mitt namn under själva artikeln.
 
Thor Odert Folke Modéen, föddes den 22 januari 1898, han gick ur tiden den 28 maj 1950, endast 52 år gammal. Tosse tillhör en av mina verkliga favoriter inom svensk film. Synd att vissa genier dör bort så fort.
 
Roger  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0