TIO I TOPP - 1961-10-14

¤     1. I´M GONNA NOCK ON YOUR DOOR - Eddie Hoodges
 
¤     2. VIOLETTA - Ray Adams
 
¤     3. HELLO MARY LOU - Rick Nelson
 
¤     4. PUTTI PUTTI - Jay Epae
 
¤     5. ALPENS ROS - The Violents
 
¤     6. MOODY RIVER - Pat Boone
 
¤    7. A GIRL LIKE YOU - Cliff Richard & The Shadows
 
¤    8. SORIA MORIA - Ray Adams
 
¤    8. EN TUFF BRUD I LYXFÖRPACKNING - Lill-Babs
 
¤  10. DU HAR BARA LEKT MED MEJ - Siw Malmkvist
 
-------------------------------------
 
 
Norrmannen RAY ADAMS (1931-2003) hade två låtar med på den första Tio i topplistan som gick ut i etern lördagen den 14 oktober 1961. Jag blev tidigt intresserad av musik. En av mina släktingar berättade att han hade sett mig spela trumma redan som 3-åring. En annan i släktskaran berättade om att så fort det hördes musik i radion så både sjöng och dansade jag fram över golvet. - Det syntes att du hade rytmen i kroppen redan då, fick jag veta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0