Gitarren har tystnat, Ola är borta.

 
Idag nåddes jag av det sorgliga beskedet att gitarristen Ola Frodell hade avlidit. Ola ses 2:a från höger i den bakre raden. Vi möttes sporadiskt, på 70-talet hoppade Ola in som vikarierande basist i Rolf Åhmans vid en spelning på Forum i Luleå då den ordinarie basistmannen Sune Karlsson hade förhinder. Ola brukade jag möta på de sammankomster som vi hade i Jävre hemma hos Monica och Lasse Öhman, då vi brukade spela med varandra ute i sommarnatten.
 
Ola Frodell, var i ungdomen medlem i popbandet Eccentrix hemma i Älvsbyn. Han var även dansmusiker i Leffes som också var hemmahörande i samma by. Alla som kände honom vet att han var en mycket duktig gitarrist. Jag fick äran vid några tillfällen att ha honom vid min sida.
 
Vila i frid, Ola!
 
Roger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0