"Dansband all the way, baby"

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej !
Jag sitter o funderar på vilka de dansband är som man inte ser namnet på. Att det är Streaplers längst till vänster är ju glasklart. Till höger blir jag lite osäker, men inte så vanligt med 7 medlemmar i bandet så jag tror det är Schytts som sitter där med svenska flaggan. Jigs är ju förstås också 7 stycken , men dom är ju med högst upp till höger. Återstår bandet i mitten ,ser att Janne Landegren är med , vet att han spelade med Ingmar Nordströms , men Ingmar är ju inte med här , honom känner man ju igen direkt , skulle gissa på att det är Telstars, som jag vet att Janne har spelat med. Blev det rätt nu månntro ?? Med vänlig hälsning Tomas

2020-03-08 @ 13:32:12
Postat av: Roger

Hej!
De tre bilderna utan namn är Schytts, Telstars och Streaplers. Efter Janne Landegrens år i Ingmar Nordströms så ombildades bandet till "Nordströms" Det dröjde inte länge innan man la ner bandet. Janne började då i Börge Lindgrens trio. Börge spelade en tid i Nordströms också. Jim Ellis spelade trummor i trion, han hade ett förflutet i Good Timers. Vad beträffar Schytts, så döptes bandet efter trummisen och kapellmästaren Yngve Skytt. Schytts var ju ett popband på 60-talet./Roger.

2020-03-08 @ 17:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0