Dokumentera alla band i Piteå...

Under lördagskvällen fick jag ett telefonsamtal från en okänd dam bosatt i Skellefteå. Hon hade ett förslag: det var att jag skulle sammanställa alla de band av olika genrer inom musikens område, som funnits i Piteå. Jag berättade att jag visserligen inte skrivit nån bok i ämnet, men att jag gjort allt i min makt att dokumentera allt det jag har varit med om gällande dansband både genom ett stort antal artiklar i lokaltidningen, i Piteå museums årsbok, på bloggen samt dansbandsgrupper på facebook.
 
Det är ett rätt stort område att behandla, och många av de inblandade musikerna är borta idag. Hon var rätt så forcerande och pekade på allvaret av att inte dokumentera. Det skulle i så fall vara ett rätt digert arbete. Eftersom du är skribent så passar det dig, sa hon.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0