Öland & Gotland till middag

Hustrun och jag firade fredagskvällen med varsin köttbit och pommes frites. Det lustiga i sammanhanget var att hustruns köttbit påminde starkt om Öland till sin utformning. På min tallrik låg en avbild av Gotland. Eftersom jag starkt motsätter mig att sluka det underbara Gotland, så lämnade jag kvar hela Visby och ringmuren. Däremot så hamnade stora delar av Almedalen i min mun.
 
Hustrun lämnade kvar Borgholms slottsruin, en vacker gest med tanke på alla de storheter som uppträtt där genom åren. Jag tänker först och främst på Björn Skifs som firat många triumfer där. Mätt och belåten, skam vore väl annars, då man under kvällen satt i sig delar av både Gotland och Öland.
 
PS. Långe Jan på Mörbylånga finns också kvar.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0