Syrrans skiva /1964

 
I min syster Gerds rum stod en radiogrammofon, märket har jag glömt, men jag tror att min pappa ropade in den på en auktion. En av de plattor som syrran spelade rätt ofta var Siw Malmkvists: SKONA MITT HJÄRTA. Jag har ingen aning om det fanns en djupare förklaring, eller var det kanske när det tagit slut med nån kille? Jag använde själv den där grammofonen väldigt mycket. Jag hade nämligen upptäckt Povel Ramel på en LP-skiva, som f ö var min allra första "Long Play". Var det inte Povel så spelade jag Owe Thörnkvist. Dessa två herrar tilltalade mig väldigt mycket. De var båda otroliga ordekvilibrister. Synonymer till ekvilibrist är "Balanskonstnär", "Akrobat". Passar bra in på dessa ordets genier.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0