"Det börjar verka kärlek banne mig..."

 
Melodifestival 1968. Som man kan läsa i tv-tablån så var det inte frågan om en direktsändning, programmet var förinspelat på Cirkus samma eftermiddag. Jag minns den här tävlingen mycket väl. Vi satt hemma hela familjen framför vår tv-apparat. Följande artister samt deras bidrag:
 
¤ 1. Svante Thuresson - "Du är en vårvind i april"
 
¤ 2. Anna-Lena Löfgren - " Jag vill tro"
 
¤ 3. Claes-Göran Hederström - "Det börjar verka kärlek banne mig"
 
¤ 4. Towa Carson - "Du vet var jag finns"
 
¤ 5. Svante Thuresson & Östen Warnerbring - "Här kommer pojkar"
 
¤ 6. Britt Bergström - "Fri hos dig"
 
¤ 7. Gunnar Wiklund - "Jag ser en värld"
 
¤ 8. Cecilia Stam - "Låt mig va´ ifred"
 
¤ 9. Lars Lönndahl - "Du och jag och våren"
 
¤ 10. Mona Wessman - "Gå och göm dig Åke Tråk"
------------------------------------------
 
Resultatet:
 
1. Claes-Göran Hederström 2. Svante Thuresson 3. Towa Carson & Mona Wessman 5. Svante Thuresson & Östen Warnerbring 6. Anna-Lena Löfgren 7. Cecilia Stam & Gunnar Wiklund 10. Lars Lönndahl.
 
Melodifestivalen sändes lördagen den 9 mars 1968.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0