Älskade Folkets Park

Jag brukar ha för vana att stanna upp på de platserna som jag brukade spela på med de olika dansorkestrarna där jag var medlem. Den här bilden togs måndagen den 27 maj 2013 i Byske Folkets Park i Västerbotten. Idag ligger parken öde. Senaste gången, och den sista, var när jag spelade med OPUS. Det var nog i början på 90-talet. Den kvällen var kusinen Gösta Lindkvist och hans fru Birgit med sällskap och tog sig en svängom. Jag minns även att Gösta kom fram till scenkanten och gjorde tummen upp efter att vi hade spelat låten Flamingo som saxofonisten Earl Bostic en gång gjorde på platta. I OPUS var det våran saxofonist Håkan Norberg som framförde den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0