Den store Gösta Ekman jr.

Den 1 april 2017 satt jag och Elisabeth på en restaurang i Luleå och inväntade våran mat. Under tiden vi väntade började jag läsa Aftonbladet på min mobil och såg någonting som jag egentligen inte alls ville se.
 
GÖSTA EKMAN DÖD.
 
Idag den 1 april 2021 har det passerat fyra år sedan Gösta gick bort. När han intervjuades i tv långt före sin död så sa han att han inte var alltför positiv över det han hade gjort på tv, film och på revyscenen. Det tyckte jag lät fruktansvärt av en man som glatt oss i så många år. När reportern frågade honom om det var nåt speciellt som han kom ihåg så berättade han följande sak:
 
En gång kom jag promenerande över Sergels torg då jag såg en stor grupp av barn som tittade på mig. Så hörde jag en röst som skrek: TITTA, DET ÄR JU SICKAN I JÖNSSONLIGAN! Och med ens var jag omringad av hop av barn. Det tyckte jag om.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0