THE STREAPLERS

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Sitter o kollar på Streaplers-skivorna ovan , på två av dem , The times they are a-changin' ( Bob Dylan-låt ??) och Live-skivan är bara den ena av bröderna Liljeblad med ,funderar på varför , den ena brodern kanske var inkallad till det militära , försöker komma på vem det i så fall var som ersatte honom , känner igen Bjarne , Gert o Lasse Larsson o den ene Liljeblad-brodern på skivomslagen i fråga, frågan är , vem är den femte killen ? Har du nån aning ? Med vänlig hälsning Tomas

2021-04-08 @ 11:13:33
Postat av: Roger

Hej Tomas, jag funderade också men kom inte fram till nåt svar. Detsamma gäller den översta plattan där lyser Bjarne Lundqvist med sin frånvaro. Vem är trummisen som ersatte honom?

2021-04-08 @ 23:53:24
Postat av: Tomas

Hej ! Jag håller med , killen längst till vänster i pälsrock ser inte ut att vara Bjarne. Han som är nummer två från höger är ju helt klart han som är ovanför Bjarne på live-plattan. Men man måste nog inse att man inte kan hålla koll på alla musiker som lirade för över 50 år sen. Fast en del är ju still goin' strong. :-) Med vänlig hälsning Tomas

2021-04-09 @ 11:59:43
Postat av: Tomas

Hej igen ! Jag tror jag missuppfattade det du skrev , du menade förstås översta plattan , Margit /Det var dans bort i vägen , där Bjarne inte är med. Kollade Wikipedia , där står att Bjarne hoppade av Flamingokvintetten o började i Streaplers 1963 , tidigare trummisar hette Mats Alfredsson o Pentti Niemi. Killen längst till vänster i skinnrock på "The times are a-chaingin" plattan är nog Bjarne ändå, även om jag inte tyckte mig känna igen honom. Ursäkta att jag lyckades krångla till det ! Med vänlig hälsning Tomas

2021-04-09 @ 13:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0