Vila i frid Jan

Sommaren 2017 spelade Rolf Åhmans och The Steelmen på Lillpitedagen. En av de medverkande var trummisen Jan Öqvist som står längst till höger. Häromdagen kom beskedet att Jan har avlidit. Jan Öqvist hade ett förflutet i popbandet The Steelmen från Älvsbyn. Ett band som blev omåttligt populära häruppe i norr. Jan och jag kom att prata en hel del om detta. Efter åren i popbandet blev Jan dansmusiker i dansbandet Leffes som också var hemmahörande i Älvsbyn. Det kom att slumpa sig så, att mitt första trumset var Jans gamla avlagda. Jag kan tillägga att de övriga två personerna på bilden är fr v Kjell Andersson och Hasse Eriksson. Kjell spelade jag med i Kjell-Bertils och med Hasse i Rolf Åhmans. Två mycket fina sångare.
 
The Steelmen på Forums scen hemma i Älvsbyn året 1963. Bakom trummorna sitter Jan Öqvist i sin glitterkavaj.
 
VILA I FRID, JAN!
 
Roger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0