Bland serietidningar och julpynt /1968

 
På köksgolvet med en massa serietidningar, 11-årige John Roger Lindqvist. Julgranen tittar fram till höger i bild. Den vita "grejen" är vår första tvättmaskin. Säljaren hette Hilding Holmqvist som längre fram i livet gick under namnet "Hotellkungen". Som hotellkung blev han också ägare av Piteå Havsbad. Hans bror Knut "Knutte" Holmqvist var säljare på Ramus där han sålde bl a grammofonplattor, stereoanläggningar mm. Bilden av regalskeppet Vasa hängde på samma plats i många år. Upprinnelsen var att min mormor Beda Lundgren såg bilden på ett veckotidningsomslag och satte den bakom glas och ram. Hur den hamnade i mitt föräldrahem vet jag inte. Min mor tog bilden på min inrådan i december 1968. Redan då var jag intresserad av film och foto. Naturligtvis även musik och trummor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0