Blåsmark, julen 1969

Här sitter fem herrar i samspråk. På soffan fr v John Lindqvist, Sune Nilsson och Olle Dagbro. Till höger Gösta Lidman i vit skjorta och bredvid Henning Höglund. Alla är borta utom Henning. Min far var 46 år när bilden togs. Henning, min svåger, var 24 år. Olle Dagbro var 39 och skulle fylla 40 år den 1 januari 1970. Sune Nilsson var 37 men skulle fylla 38 den 10 januari 1970. Gösta Lidman var 42 år gammal. Det var hemma hos Gösta och Malin Lidman i Blåsmark som vi firade julafton det här året. Även min morfar var med. Han hade fyllt 70 den 21 juli 1969. Om jag inte minns fel så hade familjen Lidman skaffat färg-tv. Innan vi åkte hem den här kvällen så visades filmen "Heidi" i färg. När vi kom hem och satte på våran tv fanns samma "Heidi" fast i en svartvit version. Det var då jag började surra med mor och far att köpa färg-tv. Det skulle dröja fram till 1973 ca innan det kom en tv med färg i vårt hem. I december -69 så fick vi två kanaler. Jag tror att Gösta och Malin hade det också. Så även Sune och Elly. Tyvärr inte familjen Lindqvist. Tvåan hittade hem till vår familj omkring 72-73.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0