Hemma på tomten våren -77

Pappa målar en fönsterlucka. Bakom honom står hans Datsun 1200 parkerad. Mitt i bild ses min systers kille Hennings avställda Opel Kadett som han köpte ny 1966.
 
I en solstol sitter min mamma med sitt handarbete.
 
Till råga på allt så har hon lånat min röda vinterjacka.
 
Ja, men vad är det hon då gör? Vi får väl titta lite närmare...
 
Broderier till en ny stramaljtavla?
 
Medan mina föräldrar målar och broderar, så är kläderna ute på vädring.
 
Till och med mina blågula strumpor hänger på tvättlinan i sällskap med min mors vita strumpor.
 
Pappa tar sig en paus från målandet.
 
Mamma kisar mot den efterlängtande vårsolen.
 
Sen så börjar broderiet om igen.
 
Vårsolen håller sakta men säkert på att äta upp den snö som finns kvar på tomten.
 
Undrar egentligen vad mina föräldrar sa till varandra?
 
Mamma har återgått till solstolen igen för en stunds välbehövlig avkoppling.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0