Hos Emmy och John /1968

Den här bilden är så oskarp att jag inte kan identifiera alla som sitter samlade omkring bordet. Närmast kameran; fr v faster Emmy hennes man John Risberg i vit skjorta, till höger farbror Gunnar, bror till min far. Bredvid honom Aina hans hustru. Bredvid Aina ev. min mamma Maj-Gerd. Till höger om Emmy sitter min far, John Lindqvist. Bredvid honom kanske min svåger Henning Höglund? Kanhända min syster till Gerd till höger om honom? Bilden togs hemma hos Emmy och John Risberg i Hortlax, nyårshelgen 1968. Om jag inte minns alldeles tokigt så firade mina föräldrar nyårsaftonen hemma hos Aina och Gunnar i Övremarken, som var våra närmaste granner i många år. Den kvällen så satt min morfar hemma hos mig. Jag hade fyllt 11 år i september 1968.
 
Morfar fyllde 69 år den 21 juli det här året. Min far fyllde 45 den 19 februari, min mor blev 39 den 14 maj. Idag är Emmy, John, Gunnar, Aina samt mina föräldrar avlidna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0