I Storforsen med Felix och Ruth

RUTH, min svärmor som avled den 15 mars 1980.
 
FELIX, min svärfar som avled den 25 mars 1982.
 
De här två bilderna togs av mina svärföräldrar vid ett besök vid Storforsen sommaren 1979. Vi gjorde en utflykt den här dagen jag och Elisabeth med hennes föräldrar. Ruth var 49 när hon gick bort, Felix var nyss fyllda 60. Svärfar hade ett stort intresse för fiske. Jag minns att han hade sina fiskespön med sig den här dagen och försvann en stund för att pröva fiskelyckan. Ruth och Felix hann tyvärr endast uppleva ett av sina barnbarn, Joel Sandberg som föddes den 6 juni den här sommaren. De resterande, Daniel Sandberg, Andreas, Robert och Daniel Lindqvist, Ida och Erik Öhlund föddes alla efter deras för tidiga bortgång.
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Det var tråkigt att läsa om dina svärföräldrar som gick bort alldeles för tidigt. När jag läser om dom tänker jag direkt på min svärmor , hon hette Ruth Felix som flicka , hon behöll sitt efternamn och som gift hette hon Ruth Felix Arvidsson. Jag och min fru pratade ofta om , att om vi får en son så ska han heta Felix , men vi fick ingen son utan tre döttrar som vi naturligtvis älskar över allt annat. Min svärmor gick bort 2004, 82 år gammal vilket min svärfar tog mycket hårt. Han kämpade sig fram till sin 90-årsdag , sen tog livslusten slut och han gick bort en vecka senare sommaren 2013. Med vänlig hälsning Tomas

2021-03-02 @ 15:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0