Jag och min katt

Den här bilden tog min mamma av mig hösten 1971. I famnen håller jag en av de kattungar som förlorade sin mamma sommaren 1971. Deras mamma Sessan råkade ut för en tragisk olyck när hon miste sina fyra ben. Vi födde upp hennes två ungar med en nappflaska som vi köpte på Lek & Hobby i Piteå. Ungarna blev stora. En av dem fick ett nytt hem hos Birgitta och Sture Eriksson och deras lilla dotter Carina som bodde på andra sidan av Hortlaxvägen där min farmor och farfar en gång bodde. Deras katt blev tyvärr påkörd så småningom och dog.

Kommentarer
Postat av: Roger

Katten Sessan dog inte sommaren 1971, hon dog sommaren 1970.

Roger.

2021-02-27 @ 22:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0