Julhelgen -69

Den här bilden hemma hos oss, togs antingen juldagen eller annandagjul 1969. Vid bordet sitter Elly, Sune och Robert Nilsson. Min moster med sin familj. Här sitter också min syster Gerd och hennes kille Henning. Men vem är det som sitter längst ut på vänster kant med sina glasögon på näsan om inte Roger Lindqvist. Julgranen fick också hänga med på ett litet hörn till höger. I vanliga fall så hade vi inte köksbordet på det där stället. Därför blir jag lite yrslig i huvudet. På den platsen brukade ju våran röda kökssoffa stå. Kanhända att mina föräldrar hade gjort en ommöblering?
 
I slutet av december flyttade min storasyster Gerd med sin Henning till en lägenhet på Brädgårdsvägen på Degeränget. Officiellt var det den 1 januari 1970, men jag vet att Henning som då jobbade på Arne Jonssons Åkeri i Piteå, lånade hem en mindre lastbil som vi använde vid flytten. Min far och jag hjälpte också till. Gerd flyttade när hon var 20 år. Nu fick jag ha mina föräldrar för mig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0